Fagfelt: Pedagogikk, Grunnskolelærerutdanning, forsknings- og utviklingsarbeid i egen praksis, fenomenologi, kroppslighet i læring, undervisning og forskning, koreografi
Ansvarsområder
- Emneansvarlig: PEL 3 Grunnskolelærerutdanningen 5.-10,
- Veileder og sensor masteroppgaver i MGLU
- Medveileder for doktorgradsstipendiat Hilde M Hegna og Mathias Brekke Mandelid
- Forsker i det internasjonale forskningsprosjektet "Learning with land" v/Rita Irwing ved University of British Columbia, Canada. Støttet av forskningsrådet i Canada.
- Forsker i CITO-prosjektet i samarbeid med Kunnskapsdepartementet i Malta, Waterford Institute of Technology (WIT) i Irland og FØNIX, Norge
- Forskningsleder for delprosjekt 1 - Lærerens pedagogiske interaksjonskompetanse - i forskningsprogrammet "Det er lærer du skal bli".
- Medlem av forskergruppa Veiledning i Profesjon og utdanning - https://www.usn.no/forskning/hva-forsker-vi-pa/barnehage-skole-og-hoyere-utdanning/veiledning-i-profesjon-og-utdanning/
- Medlem av forskergruppa Embodied making and learning - https://www.usn.no/forskning/hva-forsker-vi-pa/tradisjonskunst-kunstnerisk-utviklingsarbeid-og-praktisk-estetiske-fag/embodied-making-and-learning/
Kompetanse
2023 - Professor i pedagogikk, USN
2022 - Dosentkompetanse i kroppsøving, USN
2020 - Professor i kvalifisering, USN
2018 - PhD i pedagogikk, Norges idrettshøgskole
2016 - Førstelektor i pedagogikk, Universitetet i Sørøst-Norge
2014 - Nasjonal forskerskole for lærerutdanning
2008 - Praktisk-pedagogisk utdanning m/FoU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
2001 - Master of Art, Performance studies, De Montfort University, Leicester, UK
1994 - Bachelor i koreografi, Kunsthøgskolen i Oslo