Tar master for å bli en bedre leder

Bilde av politiinspektør Torill Sorte
Torill Sorte

Jeg ønsker å kunne bidra bedre i den jobben jeg gjør, sier politiinspektør Torill Sorte som tar etter - og videreutdanning på USN Handelshøyskolen.

Den erfarne politilederen i Sør-Øst politidistrikt sier det er krevende å ta et deltidsstudium ved siden av jobb.

– Men det er også veldig ok, fordi jeg kan bruke det jeg lærer underveis i min daglige ledelse. Også handler det egentlig bare om å sette av nok tid.

I politiet har Torill ansvar for saksområdene forvaltning, utlending og grense. Hun mener masterutdanningen på USN Handelshøyskolen vil gi henne en bedre helhetsoversikt., Dermed kan hun bidra bedre i den jobben hun har.

– Jeg søkte etter spennende temaer å studere, og fant dem her på USN. I tillegg foregår studiet nær til arbeidsplassen min. Dermed bruker jeg minst mulig tid på å reise til campus.

Kompetanseheving mens du er i jobb

Mange tar etter- og videreutdanning mens de er i jobb. En stor fordel med å gjøre det på denne måten, er at du kan ta med deg ferskt kunnskap fra studiet rett ut i jobben din. Og det kan du gjøre forrtløpende gjennom hele studietiden. Det er en vinn-vinn situasjon for deg og arbeidsgiver.

Fungerende leder for etter- og videreutdanning ved USN Handelshøyskolen Inger Lise Nes forteller om et økende behov for studier.

– Vi tilbyr derfor fleksible etter- og videreutdanningstilbud som er tilpasset behovene til kundene. Det betyr både skreddersydd faginnhold og et format med korte, fleksible studier tilpasset deltakere i full jobb.