Ansvarsområder
Medlem av forskningsgruppene:
Aktuelle prosjekter:
- Videobaserte læringsformer i profesjonsutdanningen (ViP) (HK-DIR, Program for studentaktiv læring)
- LUDO: Læring og undervisning i digitale omgivelser (KD og Norgesuniversitetet)
CV
2021 - d.d.: Stipendiat i utdanningsvitenskap, Universitetet i Sørøst-Norge.
2020-2021: Lektor med tilleggsutdannelse, Tønsberg Kommune, Ringshaug ungdomsskole.
2018-2021: Prosjektgruppemedlem i LUDO (Læring og Undervisning i Digitale Omgivelser) ved Universitetet i Sørøst-Norge. Bl.a. studentrepresentant og medieansvarlig (2020). I produksjonsteam: Utviklingssamtalen. Leder av produksjonsteam: Storefri.
2018 - 2020: Master i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn, Universitetet i Sørøst-Norge. Profesjonsrettet pedagogikk med fordypningsfag norsk.
Tittel masteroppgave: Fostering Learning through Computer-mediated Collaborative Writing: a case study of upper secondary school students' meaning making when engaging in computer-mediated collaborative writing.
2014 - 2018: Grunnskolelærerutdanning 5.–10. trinn, Universitetet i Sørøst-Norge. Pedagogikk, engelsk, norsk og samfunnsfag.
2010 - 2011: Årsstudium (av BA) i Filmmaking: Production & Design, Kingston University, London.
Publikasjoner
Beal, C. & Aagaard, T. (2020). Dialogiske læringsrom. Undervisningsressurs på LUDO-nettsiden.
Beal, C. (2020). Samskriving. Undervisningsressurs på LUDO-nettsiden.
Andersen, A., Beal, C. F. (2019). Grep 8, 10-11, 17, 19, 29, 59-62 & 98. I T. Burner, C. Carlsen & K.Kverndokken (2019), 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and Practical Approaches in the English Classroom. Bergen: Fagbokforlaget.
Andersen, A., Beal, C. F. & Oddvik, M. (2019) Grep 58, 70-71 & 73. I T. Burner, C. Carlsen & K.Kverndokken (2019), 101 ways to work with communicative skills - Theoretical and Practical Approaches in the English Classroom. Bergen: Fagbokforlaget.