Mine forskningsinteresser er knyttet til undervisning og læring i grunnskole og høyere utdanning. Noen av temaene jeg forsker på, er hvordan simuleringer og teknologi kan brukes for å konstruere læringsomgivelser i høyere utdanning. Samt hvordan lærere arbeider med samarbeidslæring, læringsutbytte og vurdering i ungdomsskolen.
Ansvarsområder
Underviser på:
- ph.d.-programmet PEDRES
- grunnskolelærerutdanningen 5-10
- master i pedagogikk
Medlem i følgende forskergrupper:
- Nettverk for interaksjonsanalyse (NIA)
- Studies of the teaching profession, teacher education and education policy (TEPEE)
Aktuelle prosjekter:
- Videobaserte læringsformer i profesjonsutdanningen (ViP) (HK-DIR, Program for studentaktiv læring, 2022-2025) Prosjektleder
- E-Pal: Equip Palestine with E-Learning (NORHED II-prosjekt, 2021-2026)
Avsluttede prosjekter:
- LUDO: Læring og undervisning i digitale omgivelser (KD og Norgesuniversitetet, 2018-2021)
- Learning Outcomes Across Policy and Practice (LOAPP) (Forskningsrådet 2016-2020)
- Teacher Support Teams (2015-2018)
- Simulations in Maritime Training (2011-2015)