CV
2024-d.d. USN: Programleder Grunnskolelærerutdanningene Campus Porsgrunn
2020- 2024 USN: PhD-stipendiat
2023- 2024 USN: Medarbeider i Evaluering av fagfornyelsen i praktiske og estetiske fag (UDIR), Medarbeider i Leseløp! (HK-dir).
2020-2023 USN: Vitenskapelig assistent i "Det er lærer du skal bli..." - USN
Vårsemester 2022 Utenlandsopphold v/University of Malta, Faculty of Education
2020-2021 PhD- kurs: Pedagogiske ressurser og læreprosesser (USN), Theory of science and research ethics (USN), Vitenskapsteori (UiO), Literature managment and scientific communication (USN), Arts-based Research: Ecology, Education and Culture (USN)
2019-2020 USN: Vitenskapelig assistent i Marginalisation and Co-Created Education (MaCE) og Ungdom, gjennomføring og skoleavbrudd i Telemark (UngSA)
2017-2019 USN: Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse
2017-2018 USN: Etterutdanning i Rytmisk musikk og studioarbeid
2007-2017 Skien kommune: Adjunkt v/Sneltvedt og Bratsbergkleiva barneskole
2003-2007 HIT (Høyskolen i Telemark): Allmennlærer med fordypning i musikk og samfunnsfag
Publikasjoner
Møller-Skau, M. (2019). Å dra det indre ut [Mastergradsavhandling]. Universitetet i Sørøst-Norge https://openarchive.usn.no/usn-xmlui/handle/11250/2683055
Møller-Skau, M. (2019). Transmission of learning between contexts and arenas: A qualitative study of young boys in vulnerable positions, their learning identities and possession of knowledg. The Journal of Youth Voices in Education: Methods Theory 1(2), 3-12.
Møller-Skau, M. (2020). Estetiske læreprosesser i grunnskolelærerutdanningen. Podcast- PodEst.