Jeg har lang erfaring med lærerutdanning i matematikk fra Norge og Albania, og er aktiv forsker i matematikkdidaktikk. I forskningen er jeg spesielt interessert i kritisk matematikkdidaktikk, samfunnsaktuelle problemstillinger i matematikk (fra felt som helse, miljø osv.), matematikk i ulike kontekster, matematisk modellering og utforsking, og implementering av læreplan.
Ansvarsområder
- Emneansvarlig for masteremne i matematikkdidaktikk (MG2MA6, GLU 5-10)
- Undervisning i masteremne i matematikkdidaktikk (MG1MA6, GLU 1-7)
- Undervisning i master i begynneropplæring
- Veileder for masterstudenter i arbeid med masteroppgave i matematikkdidaktikk og sensor
- Leder for forskningsgruppe i matematikkdidaktikk sammen med Yasmine Abtahi
- Leder for utforsk prosjektet "Mathematical toolkit design North-South" (samarbeid mellom USN, HVL og UWC)
Kompetanse
- PhD i matematikkdidaktikk ved UiA
- Lang erfaring med veiledning og sensur av masteroppgaver i matematikkdidaktikk
- Lang erfaring med undervisning i matematikkdidaktikk på lærerutdanning i alle nivå (syklus I, syklus II i master, og PhD nivå; KfK kurs for lærere)
- Erfaring med ledelse av forskningsgrupper (Lived Democracy ved HVL og forskningsgruppe i matematikkdidaktikk USN)
- Erfaring med søknadsskriving og henting av eksterne midler
- Kompetanse i prosjektledelse (formell kompetanse fra kurs, og erfaring med flere prosjekter)
- Erfaring med internasjonalt samarbeid og prosjekter (utforsk prosjekter HkDir; Erasmus + utveksling)
- Bidratt som forsker ved flere store ekstern finansierte prosjekter (Argument ; LATACME; Indices as mathematical models-international ; EvaFag2025; Indices in society)