Ansvarsområder
Undervisning og veiledning innenfor fagområdene markedsføring, forbrukeratferd, innovasjonsledelse og markedsinnovasjon på bachelor-, master-, og doktorgradsnivå.
Forskning relateres til digital bruker og forbrukeradferd, digital forretningsmodellinnovasjon, digitale plattfomer og partnersamarbeid i økosystemer. Forskning støttes med innovasjons- og tjenestedesignverktøy.
Leder for forskergruppen Digital transformasjon ved USN Handelshøyskolen.
Birgit er involvert i, eller leder følgende pågående forskningsprosjekter:
- Digital innovasjon i varehandelssystemet - Vivant Digital - finansiert av Oslofjordfondet
- Digitalisering av matmarkeder - Digifood - Finansiert av Matfondet
- Datadrevet innovasjon i faghandelens økosystemer - DISRE
Kompetanse
Digital bruker og forbrukeratferd
Digitale forretningsmodeller og digitale markedsplattformer
Innovasjon i økosystemer/nettverk av partnere
Innovasjonsledelse, tjenesteinnovasjon og Tjenestedesign
Merkevarebygging, merkeidentitet og eventledelse
Strategisk ledelse og bedriftsidentitet
CV
2016- Førsteamanuensis, Handelshøyskolen, USN
2011-2015 Doktorgradsutdanning/PhD NHH / USN
2010-2016 Høgskolelektor, Institutt for økonomi og ledelse, Høgskolen i Buskerud og Vestfold
2008-2010 Markedsansvarlig, rekrutteringsansvarlig og webredaktør, Høgskolen i Vestfold
2006-2008 Prosjektleder og ansvarlig for markedsføring og etter og videreutdanning (EVU), Institutt for økonomi og ledelse, Høgskolen i Vestfold
2004-2006 Markedsansvarlig, Idefagskolen, Tønsberg
2000-2004 Senior markedskonsulent og prosjektleder CRM, Gjensidige NOR (forsikring og bank)
1998-2000 Direktør Marketing, Privatmarkedet, Gjensidige Fondsforvaltning AS/Avanse Forvaltning AS
1997-1998 Foreleser– Bachelor i Markedsføringsledelse, Høgskolen i Buskerud, Ringerike
1996-1997 Foreleser – Trondheim Markedsføringsskole (TOMI), Trondheim