• NO
  • EN
  • Bibliotek
  • For studenter og ansatte
Meny
  • NO
  • EN
Intranett
Vis studievalg Skjul studievalg
  • Studier
    • Finn studier
    • Videreutdanning
      • Barnehage og skole
      • Helse- og sosialfag
      • Idrett og friluftsliv
      • Jus og samfunnsfag
      • Lederutdanning og økonomifag
      • Maritime kurs
      • Optometri
      • Teknologiske fag
    • Søknad og opptak
      • Slik søker du
        • Bachelor, årsstudier og femårige mastere
        • Masterprogrammer og videreutdanninger
        • Ingeniørfag, forkurs og tresemesterordning
        • Marinteknisk drift
        • Kurs og videreutdanning
        • Søknad om overgang
      • Søknadsfrister
      • Opptakskrav og poengberegning
        • Poengberegning i lokalt opptak
        • Studier med minstekrav/fagkrav for realkompetanse og dispensasjon
        • Realkompetanse til grunnstudier
        • Dispensasjon fra kravet om generell studiekompetanse
        • PPU opptakskrav
      • Svar på søknad og veien videre
        • Betinget tilbud i lokalt opptak
        • Dokumentasjonskontroll
        • Reservert studieplass
        • Venteliste
        • Resultat og publisering av opptak
      • Opptaksregler
        • Krav til medisinsk testing
        • Krav om politiattest
        • Sensitive personopplysninger
        • Lover og forskrifter
        • Begrunnelse og klage
        • Språkkrav
      • Ofte stilte spørsmål
    • Studie- og emneplaner
    • Utveksling til utlandet
      • Les om studentenes opplevelser
      • Hvordan søke utveksling?
      • Kontakt oss om utveksling
      • Praktisk info om utveksling
        • Før utveksling
        • Under utveksling
        • Etter utveksling
      • Praksis i utlandet etter endt grad
      • Praksis i utlandet som en del av studiet
    • Nettstudier
      • Spørsmål og svar
    • Praksis
      • Praksis ved Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
      • Praksis ved Fakultet for helse- og sosialvitenskap
      • Praksis ved Fakultet for teknologi, naturvitenskap og maritime fag
        • Praksis ingeniørutdanning
        • Næringsbachelor
        • USN Industriakademi
      • Praksis ved USN Handelshøyskolen
      • USN Industrimaster
      • Arbeidslivsportalen
    • Y-veien
    • Tilrettelegging
      • Spørsmål og svar
    • Toppidrettsstudent
    • Studentinkubator
    • Studievalget
  • Studiestart
    • Dette må du gjøre som ny student
    • Timeplan
    • Opprett brukerkonto
    • Program for studiestart
      • Campus Bø
      • Campus Drammen
      • Campus Kongsberg
      • Campus Notodden
      • Campus Porsgrunn
      • Campus Rauland
      • Campus Ringerike
      • Campus Vestfold
    • Ofte stilte spørsmål
      • Studiestart
      • Opptak
      • Utveksling
      • Campus
      • Ord og uttrykk
      • Underveis i studiene
      • Sikkerhet og beredskap
      • Nettstudier
      • IT og support
      • Helse og velferd
      • Videreutdanning
      • Tilrettelegging
  • Forskning
    • Doktorgradsutdanning
      • Våre ph.d.-utdanninger
        • Anvendte mikro- og nanosystemer
        • Kulturstudier
        • Markedsføringsledelse
        • Nautiske operasjoner
        • Pedagogiske ressurser og læreprosesser
          • Søk om opptak
          • Våre stipendiater
          • Kurs og emner
          • Planlagte seminarer
        • Personorientert helsearbeid
        • Prosess-, energi- og automatiseringsteknikk
        • Økologi
        • Doctor philosophiae
      • Ph.d.-håndbok
        • Del A. Håndbok for kandidater og veiledere
        • Del B. Håndbok for administrering av ph.d.-utdanningen
        • Kvalitetsrutiner og skjema
      • Disputaser
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
      • Doktorkreering
    • Hva forsker vi på?
      • Barnehage, skole og høyere utdanning
        • Barnehageforskning, utvikling og innovasjon
        • Barns overgang fra barnehage til skole og begynneropplæringen
        • Diversity and Citizenship in Education
        • Early childhood teacher education
        • Embodied making and learning
        • Estetiske læreprosesser
        • Flerspråklighet, læring og utvikling
        • Karriereforsk
        • Karriereveiledning
        • Klasseromforskning
        • Kompetanse for mangfold
        • Kvalitative metoder i profesjonell praksis
        • Ledelse, innovasjon og læring (LIL)
        • Learning and Teaching for Sustainability - LET'S
        • Læremiddelforskning
        • Lærerprofesjon, lærerutdanning og utdanningspolitikk
        • Læring, læringsdesign og digitale medier
          • LUDO
        • Læringsutbytte i politikk og praksis
        • Matematikkdidaktikk
          • Mathematics Education in Indigenous and Migrational contexts
        • Naturfagdidaktikk
        • Nettverk for interaksjonsanalyse
        • Nettverk for norskdidaktisk forskning
        • Oppvekst og utdanning
          • Kosthold og fysisk aktivitet
        • Publication Across Subjects in Education (PASIE)
        • RLE-didaktikk
        • Rom, materialitet og meningsskaping i barnehagen»
        • Samfunnsfagdidaktikk
          • BRIDGES
        • Språklig variasjon og endring i samfunn og utdanning
        • Tekst i kultur og utdanning
        • TRALAYA
        • Trening av samtaleferdigheter i lærerutdanningen (CAiTE)
        • Utdanning for praksisfellesskap
        • Veiledning i profesjon og utdanning
        • Vold, overgrep og sosiale- og emosjonelle vansker
      • Friluftsliv, idrett og kroppsøving
        • Friluftsliv, samfunn og bærekraft
        • Health & Exercise (HELP)
        • Idrettsfysiologisk testlaboratorium - campus Bø
        • Kropp, samfunn og bevegelseskulturer
        • Kultur- og idrettspolitikk
      • Helse og velferd
        • Eldreforsk
        • Helsefremmende arbeid i nærmiljø (HENÆR)
        • Klinisk kompetanse i sykepleieutdanning
        • Kvinne-, familie- og barns helse
        • Oppvekst og utdanning
        • Psykisk helse og rus
          • Publikasjoner
        • Senter for omsorgsforskning, sør
        • SESAM - Senter for sosialt entreprenørskap og samskapende sosial innovasjon
        • Vitensenteret helse og teknologi
          • Forskning og innovasjon
          • Næringsutvikling, entreprenørskap og teknologi
          • Utdanning og tjenestedesign
          • Om Vitensenteret
        • Velferdstjenester til utsatte grupper
      • Humanistiske fag
        • Developing democracy
        • Diversity and Citizenship in Education
        • Human Rights and Diversities
        • Jus
        • Kropp, samfunn og bevegelseskulturer
        • Kulturarv i bruk
        • Kultur- og idrettspolitikk
        • Læremiddelforskning
        • Politisk kultur
        • Sosialsemiotikk, SFL og multimodalitet
        • Tekstforskning og diskursanalyse
        • Tekst i kultur og utdanning
        • Vold, overgrep og sosiale- og emosjonelle vansker
      • Maritim virksomhet
        • Maritime Logistics Research
        • Training and Assessment
        • I-Merse
        • MASDLI
      • Natur, helse og miljø
        • Climate change and alpine ecosystems
        • LEBE!
        • Vann
        • Health & Exercise
      • Naturvitenskap
        • Algebraisk geometri
        • Kvanteteknologi
      • Synsvitenskap
        • Nasjonalt senter for optikk, syn og øyehelse
          • Bestill synsundersøkelser
          • Forskning
        • I-Merse
      • Teknologi
        • Advanced Cognitive systems and Data Science
        • Autonomi
        • BioMEMS
        • Cyber-Physical and Smart Systems
        • Energi og CO2-fangst
        • Entrepreneurship and Student Enterprises
        • Hydro Power, Transmission and Distribution
        • Innovasjonssenter – mikrosystemer, nanoteknologi og elektronikk
        • Kvanteteknologi
        • Materialer og Mikrointegrasjon
        • Micro- and Nanoelectromechanical Systems
          • MST-Lab
        • Prosessikkerhet, forbrenning og eksplosjoner
        • Sikre distribuerte systemer
        • SMART
        • Norwegian Industrial Systems Engineering Research Group
        • Telemark Modeling and Control Centre
        • Telemark Process Safety, Combustion and Explosion Laboratory
        • Ultralydlaboratoriet
      • Tradisjonskunst og praktisk- estetiske fag
        • Embodied making and learning
        • Estetikk: teori, analyse praksis
        • Kunstnerisk utviklingsarbeid
        • Praksis, tradisjon og teknologi
      • Økonomi, ledelse og politikk
        • Business Management and Economics
        • Etikk og samfunn
        • Innovasjon og entreprenørskap
        • Management Information Systems
        • Marketing Management
        • Organisering og ledelse
          • Motivational processes in occupational health (MOTIVATION)
        • Politisk kultur
        • Sikkerhet, krisehåndtering og beredskapsledelse
          • Forskning
          • Hva kan vi tilby
        • Økonomisk organisering
    • Forskningsformidling
    • Publisere
    • Oppdragsforskning
    • Forskingsdagane
    • FoUI-eksperter
    • Prosjekter
      • EU-finansierte prosjekter
      • NFR-prosjekter
        • Comparisons of Leadership Autonomy in School districts and Schools (CLASS)
      • Andre prosjekter
        • Det er lærer du skal bli
          • Lærerens pedagogiske interaksjonskompetanse
          • Om prosjektet
          • Samarbeid og koherens i lærerutdanningene
          • Profesjonsverksted
        • Digitalt foreldreskap i Norge
        • EU-nettverk Sørøst-Norge
        • From double trouble to dual recovery
        • Kols-prosjektet
        • LUDO
        • Læremiddelforskning og læremiddeldidaktikk
          • Exploring Nordic Education
          • Praksisfortolkning av læremidler
        • Marginalisation and Co-created Education (MaCE)
      • Fremragende sentre
    • Ekspertliste
    • Lørdagsuniversitetet
  • Om USN
    • Strategi og satsingsområder
    • Organisering
      • Organisasjonskart
      • Leiinga
      • Styret
        • Innkallinger
        • Møteplan
        • Møteprotokoller
      • Råd, utvalg og ombud
      • Fakultetene
        • Fakultet for helse- og sosialvitenskap
        • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
        • Fakultet for teknologi, naturvitenskap og maritime fag
        • USN Handelshøyskolen
      • Studentdemokratiet
      • Campuskontakter
      • Gaveprofessorater
    • Kontakt oss
    • Rapporter og dokumenter
    • IT-tjenester
      • Aktivere konto
      • IT-support
      • Trådløst nett (Wi-Fi)
      • Tilgang hjemmefra og på reise
    • Kvalitetssystemet
      • Kvalitetssystemet, kvalitetsarbeid og kvalitetskultur
      • Rutiner og arbeidsbeskrivelser
      • Kvalitet i studieporteføljen
      • Kvalitet i studieprogram
      • Kvalitet i emner
      • Evaluering og rapportering
      • Ansvar og roller i kvalitetsarbeidet
      • Kvalitet fra søker til ferdig kandidat
      • Si ifra
    • Regelverk
    • Beredskap og krisehåndtering
    • Campusene
      • Bø
      • Drammen
      • Kongsberg
      • Notodden
      • Porsgrunn
      • Rauland
      • Ringerike
      • Vestfold
  • Samarbeid med oss
  • Aktuelt
    • Nyhetsarkiv
    • Aktivitetskalender
    • Korona
    • Podkast
  • Biblioteket
    • Oppgaveskriving
    • Forskerstøtte
    • Databaser
  • Ledige stillinger
  • USN Hub
  • Studier»
  • Finn studier»
  • Lærer og lektorutdanning»
  • Engelsk 1 trinn 1-7 Kompetanse for kvalitet
Engelsk 1, trinn 1-7 (Kompetanse for kvalitet)

Engelsk 1, trinn 1-7 (Kompetanse for kvalitet)

Nettstudier - Deltid

Studiet er en videreutdanning for lærere som har lite eller ingen formell utdanning i engelsk ut over videregående skole. Det tar sikte på å dyktiggjøre lærere for arbeid med engelsk på 1.- 7. trinn.

Studieinformasjon

  • Progresjon: Deltid
  • Studiested: Nettstudier
  • Studieopplegg: Nettbasert
  • Studienivå: Videreutdanning
  • Kostnader: Studieavgiften dekkes av Utdanningsdirektoratet via stipend- eller vikarordning. Pensumlitteratur og undervisningsmateriell må deltaker eller skoleeier dekke selv.
    Semesteravgift kommer i tillegg.
  • Studiepoeng: 30
  • Søknadsfrist: Utløpt
  • Oppstart: Høst 2021
  • Undervisningsspråk: Engelsk
  • Antall semester: 2

Studieopplegg

Studietilbudet er en del av Utdanningsdirektoratets satsing på videreutdanning for lærere. (Se nærmere informasjon om søkeprosessen under Søknad og opptak).

Studiet er 100% nettbasert. Studentene må ha god internett-tilgang og datautstyr som gir mulighet for kommunikasjon både ved hjelp av lyd og bilde. Det vil bli gitt nødvendig opplæring til dette. 

Vi vil ha et digitalt klasserom i Canvas der forelesninger og annet fagstoff blir lagt ut. Studiet baserer seg på individuelt arbeid med dette, men også på klasse- og gruppediskusjoner og utprøving av undervisningsopplegg på egen skole. Arbeidskravene skal leveres i Canvas.

Nettsamlinger høsten 2021:

Studentene deles i 3 grupper. Hver gruppe vil ha 5 samlingsdager per semester ihht. følgende oppsett:   

  • Gruppe A, torsdager kl. 10 - 12
  • Gruppe B, torsdager kl. 13 - 15
  • Gruppe C, fredager kl. 10 - 12

I høstsemesteret vil samlingene foregå i uke 36, 39, 42, 44 og 46. Ukene for våren fastsettes i slutten av høstsemesteret.

Studentene kan ønske seg en gruppe. Vi vil imøtekomme ønskene så langt det er mulig. Dette blir informert om og gjennomført samtidig med registrering hos USN i mai.

Samlingene gjennomføres i webkonferansesystemet Zoom. 
Les mer om digitale verktøy og nettundervisning.

I tillegg forventes det at studentene deltar i kollokviegrupper og andre former for samarbeid. Utprøving av ny faglig og fagdidaktisk kunnskap og kunnskapsdeling i eget kollegium vil være en del av dette.

Studiet omfatter ulike typer muntlige og skriftlige arbeidskrav, der praksisbasert refleksjon og kompetansedeling står sentralt.

Dette lærer du hos oss

Studiet skal heve lærernes egen språklige kompetanse, muntlig og skriftlig, og kvalifisere dem for undervisning i engelsk. Deltakerne vil lære om språket som system og språket i bruk og trene mye på å utvikle sine egne språkferdigheter. De vil arbeide med tekster, metoder og verktøy til bruk i klasserommet og lære om ulike måter å organisere og gjennomføre undervisningen på. Erfaringsutveksling er en sentral del av studiet.

Studiet består av to emner, hvert på 15 studiepoeng.

  • Emne 1: Tekst og skriftlig kommunikasjon (høstsemesteret)
  • Emne 2: Språklæring og muntlig kommunikasjon (vårsemesteret)

Studieplan

En studieplan beskriver innhold, oppbygging og organisering av et studieprogram. Til hver studieplan er det knyttet emneplaner som beskriver de enkelte emnene. Her finner du også pensumlister. Nedenfor ser du en studiemodell som viser deg hvilke emner som går i de ulike semestrene. Fra studiemodellen finner du også lenker til de ulike emneplanene.

Studieplan for 2021 høst

Opptakskrav

Godkjent lærerutdanning og tilsatt i skolen. 

Søkere som har utenlandsk utdanning fra land utenfor Norden, må dokumentere at de oppfyller krav til norsk- og engelskkunnskaper.

Søknad og opptak gjennom Utdanningsdirektoratet (Udir) 

Studiet tilbys gjennom Udir sin satsing på videreutdanning for lærere. Interesserte må først søke om studieplass via arbeidsgiver og Udir. Søkeknappen på denne nettsiden tar deg til Udir og søkeportalen der. 

Det åpnes for søking hos Udir 1. februar
Søknadsfristen er 1. mars
Skoleeiere skal behandle søknadene innen 15. mars.
Søkere skal få beskjed fra sin skoleeier i månedsskiftet april/mai om søknaden er innvilget eller avslått. 

Søkere som har fått innvilget studieplass via Udir blir kontaktet direkte av USN i april/mai med informasjon om videre søknadsprosess ved universitetet. 

Ofte stilte spørsmål.

 

Har du spørsmål?

  • Else Kasin Haugen
    Studieveileder
    Else Kasin Haugen
    +47 35 02 63 17
  • Ragnhild Elisabeth Lund
    Fagansvarlig
    Ragnhild Elisabeth Lund
    +47 31 00 91 88

Snarveier

  • Bli bedre kjent med Nettstudier
  • Studieplan for 2021 høst
  • Noe du lurer på om videreutdanning?
  • Hva er semesteravgift?
  • Tilrettelegging
  • Betalingsbetingelser ved kurs og studier med avgift
  • Kontraktsvilkår ved kurs og studier med studieavgift

Aktuelle lenker

  • Oversikt over alle våre tilbud innen kompetanse for kvalitet – videreutdanning for lærere
  • Alle våre videreutdanninger for ansatte i barnehage og skole

Ofte stilte spørsmål

Svar på det du lurer på som ny student
studentliv

Hvorfor velge USN?

Vi gir deg kunnskap for fremtiden!
studentbolig

Bolig og barnehage

Studentsamskipnaden tilbyr boliger på alle våre campuser
campus_2

Campusene

Mer informasjon om våre studiesteder
Abonner på vårt nyhetsbrev

Kontakt

Sentralbord: 31 00 80 00
E-post: postmottak@usn.no

  • Fakturaadresse
  • Kontaktinformasjon
  • Pressekontakt
  • Finn en ansatt

Campus

  • Bø
  • Drammen
  • Kongsberg
  • Notodden
  • Porsgrunn
  • Rauland
  • Ringerike
  • Vestfold

Snarveier

  • Studier
  • Forskning
  • Om USN
  • Aktuelt
  • Ledige stillinger
  • Si i fra!
  • For studenter og ansatte

Våre utdanningsområder

  • Helse- og sosialfag
  • Historie og idéhistorie
  • Idrett, kroppsøving og friluftsliv
  • IT, informatikk og informasjonssystemer
  • Jus
  • Kunst, håndverk og musikk
  • Lærer og lektorutdanning
  • Maritime studier
  • Matematikk, naturfag og miljøfag
  • Medier, kommunikasjon og markedsføring
  • Optometri
  • Pedagogiske fag
  • Samfunnsvitenskap og kulturstudier
  • Språk og litteratur
  • Teknologi, ingeniørfag og lysdesign
  • Økonomi, ledelse og innovasjon

Fairtrade logo

Har du spørsmål eller kommentarer om nettsidene til Universitetet i Sørøst-Norge?
kommunikasjon@usn.no

Personvernerklæring