Ansvarsområder
- Leder forskningsprosjeketet "På søken etter de gode praksisene i spesialpedagogikk" (PraksIS)
- Emneansvar og/eller underviser i emner på BA, GLU, Master og vidreutdanning i fag knyttet til spesialpedagogikk
- Jobber aktivt i regionens kompetanseløft i spesial pedagogikk og inkluderende arbeid
- Veileder for BA og masterstudenter i Spes.Ped og GLU
Kompetanse
2017- 2022 Phd. kurs; Kulturteori (USN), Narrative metoder i barne- og ungdomsforskning (NTNU), Kulturdidaktikk (USN), Vitenskapsteori, forskningsetikk og forskningsmetodolog (USN) og Barne- og ungdomskultur, medvirkning og demokrati (HSN)
2016 - 2019 Nordisk master i synspedagogikk og rehabilitering (Gøteborg Universitet og USN), kun masteroppgaven som ikke ble gjennomført.
2008 Makroøkonomi (Høgskolen i innlandet)
2007 Cand. Polit. Psykologi, (NTNU) 120. stp.
2002 Can. Mag. Psykologi (med gr.fag Pedagogikk, Sosiologi), (NTNU) 260 stp.
CV
2021- 2026 Leder for forskningsprosjektet "På søken etter de gode praksisene - kompetanseløft i spesialpedagogikk" (PraksIS). Finansiert av midler fra USN Profesjon 2022.
2020 - 2022 Leder sammen med Inger Kjersti Lindvig - av den tverrfaglige forskergruppa "Oppvekst og utdanning". Gruppa består av medlemmer fra helsefag, sosialfag, kulturfag og pedagogikk.
2018 - 2020 Nestleder av den tverrfaglige forskergruppa "Oppvekst og utdanning" under Mette Bunting. Gruppa består av medlemmer fra helsefag, sosialfag, kulturfag og pedagogikk.
2016 -) Prosjektmedarbeider i "Ungdom, gjennomføring og skoleavbrudd i Telemark" (UngSA) et 20-årig kvalitativt longitudinelt forskningsarbeid om manglende gjennomføring i videregåendeskole som bruker etnografisk narrativ intervjumetode. Finansiert av USN og FARVE midler.
2017- 2020 Prosjektmedarbeider i utviklingsprosjektet "Marginalisation and Co-created Education" (MaCE) i samarbeid med England (Universiteter i Cumbria) og Danmark (VIA). Prosjektet er et Emasmus+ prosjekt.
2019 - 2027 Styremedlem i stiftelsen Eikholt, nasjonalt resusssenter for døvblinde, brukerrepresentant, Drammen
2021- 2022 Brukerrepresentant for FFO/Norges Døveforbund i Regionalt brukerråd i STATPED sørøst
2018 - 2019 Mobilitetsterapeut for personer med svekket syn/blindhet (Gøteborg Universitet)
2006 - 2018 Psykologisk rådgiver i PPT Færder kommune
2008 - 2009 Karrieretesten, laget i samarbeid med en stipendiat på HIVE, på bestilling fra studieguiden.no (The aim was to help young people, associating the profession's interests and skills (Holland`s theories) to different personality traits (The Big Five) against a guidance of different occupational choices.
2006 - 2007 Miljøterapeut og persoling assistent til ei lita jente med MLD (en progrierende sykdom), Horten
2000 Adjunkt med opprykk, Årvoll barne og ungdomsskole (fra 1. - 10. klasse), Oslo
1996 - 2006 Miljøterapeut, Kongeveien dagsenter, Horten. Dagsenter for 35 voksene mennesker med omfattende psykisk og fysisk utviklingsnedsettelser
1998 - 2005 Miljøterapeut, Basebamanningen, Horten. Omsorgsbolig for 20 voksene med lettere psykiske utviklingsnedsettelser
Testkompetanse innen spesialpedagogiske arbeid; evne kartlegging (WISC, WAIS), hukommelse, atferd og konsentrasjons kartleggling (Våletesten, Brown, BREIF, SDQ, ASQ, VOT, ASEBA, CBCL, ADDES, 5-15, CVI), matematikkkartlegging (Adler, LOC, Ostad, Myhre, Alle teller, MIO, Tegne-regne-prøven, Lunde), lese og skrivekartlegging (STAS, Arbeidsprøven, Carlsten, God leseutvikling) og språkkartlegging (Språk 6-16, Språk 5-6, 20 spørsmål, TRAS, TROG, Alle med).