Aae, Rune
Relevance of Science Education and interest in
environmental issues among Norwegian students at 10th
grade
Aardalen, Henrikke Flittig
Development of Source Awareness in: 1:1 Classrooms: A Study of Teachers`Guideance and Efforts to Promote Students`Chritical Thinking
Aaseth, Natalia
En undersøkelse av hvilke utfordringer og muligheter det knytter seg til å jobbe med tekstoppgaver og lære problemløsning for minoritetsspråklige elever i et norsk klasserom i videregående skole
Angell, Mona - Lisa
Foreldresamtaler i kulturelt mangfoldige barnehager
Bakken, Randi Karine
Effekt av en lese- og skriveintervensjon på språk, lese- og skriveferdighetene for et utvalg elever med lett psykisk utviklingshemming eller store generelle lærevansker
Bernsen, Anette Sofie
Rom for barnas stemmer. Lekemiljøer i barnas perspektiv
Brekke, Marit Lovise
Resepsjon av kvinnelege forfattarskap i norske læreverk 1860-2020
Bøen, Elin
Studentaktive læringsformer i lærerutdanningen og studenters opplevelse av egen læreprosess. Hvilke muligheter gir "estetisk escape room" i samunnsfag og pedagogikk?
Carson, Lisabeth
Profesjonsfaglig (digital) kompetanse - rom for innovasjon.
Davidsen, Anders
Metakognitive læringsstrategier i samfunnsfag
Dieudè, Alessandra
Norwegian faith-based private schools and public schools: a comparative study of the
interpretation and enactment of recent learning outcomes-based policies.
Dittrich, Lynn
Effective utilization of Immersive Technologies for experimental learning in teacher education
Draugedalen, Kjersti
Læreres mulighet til å avdekke og sette inn tiltak ovenfor barn med problematisk og skadelig seksuell atferd i barneskolen
Eriksen, Kristin Gregers
Demokratididaktikk for fremtidens samfunnsfag: Hvordan skape en relevant og inkluderende demokratididaktikk på trinn 1- 7?
Fallingen, Nina Kristin
Hvilke pedagogiske læringsressurser brukes i grunnskolefaget Kunst og håndverk med mål om å utvikle elevers økoliteracy, og hva er lærerens begrunnelse for valg av læringsressurser?
Finnanger, Tiril Smerud
Democracy and Citizenship in English Language Teaching: Interdisciplinary topics in
teaching, learning and assessment.
Foss, Eirik Granly
Action and abstraction - A multimodal critical discourse analysis of educational representations of anthropogenic climate change
Fredagsvik, Maren Skjelstad
Authenticity and creativity in primary and lower secondary science educationGuttormsen, Julie
Recommendations for teaching methods supporting student learning about the nature of science through the theory of plate tectonics
Hagen, Anette
Estetikk og multimodalitet i litterære apper
Hals, Sigurd Johannes
Novice teachers challenges in teaching reasoning and proving in primary school
Hansen, Ulla Irene
Tilbake til skolen. Utprøving av et systematisk tiltak/prosjekt basert på det svenske Hemmasittar progrmmet for å bistå elever med skolevegringsadferd tilbake til skolen
Hegna, Hilde Margrethe Bleg
Mellomrom - En studie av kroppslighet som del av pedagogisk interakjsonskompetanse i grunnskolelærerutdanning
Helganger, Line Sjøtun
On the Acquisition of Intonation and Information Structure
Iversen, Ragnhild Laird
Religion og livssyn i barnehagen. En kvalitativ studie av femåringers formidling, fortolkning og forhandling av religioner og livssyn i en livssynsmangfoldig kontekst.
Jenssen, Line Løbben
Stimulating ethical leadership in schools - an educational study based on blended learning, including web-based tailored feedback
Kaasin, Atle Rønnestad
Klassefellesskapets betydning for de yngste elevenes læring
Kristiansen, Selma Dzemidzic
Cooperative learning in multicultural school
Lindquist, Hein
Multilingual raising in early childhood. Et prosjekt om stimulering av flerspråklig utvikling
Lofthus, Liv Gardsjord
Digitale ferdigheter på nettbrettet i samfunnsfag
Kildebruk/kildekritikk
Løkken, Ingrid Midteide
Kvalitet i relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen. Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling.
Magerøy, Solveig Maria
Danning for demokrati i lærerutdanningen
Mork, Anne Helene Høyland
History teachers’ choice of learning resources when teaching about democratization in Norway and Sweden in the period 1820-1920 in Norwegian and Swedish upper
secondary schools
Mortensen, Merete Helene
På jakt etter danningens kår i barnehagen
Møller-Skau, Marie
Tverrestetiske læreprosesser i grunnskolelærerutdanningen
Nicolaysen, Mona
Barns estetiske ytringer. Materialbesvisshet i pedagogiske virksomheter.
Norendal, Kirsten Marie
Hvordan kan Life Design Counseling være et bidrag til profesjonell karriereveiledningspraksis i Norge?
Et aksjonsforskningsprosjekt med karriereveiledere fra ulike sektorer
Norheim, Helga
The impact of relative poverty on European parents’ experiences, expectations and attit
Oo, Aye Thida
Comparing play-based learning in Norway and England to promote health and life skills in early childhoods
Pardali, Eirini
A comparative study of physically active lessons at schools from a children's
perspective in Norway and Estonia
Perlander, Annika
Patterns of interactions in newley graduated teachers classromms whwn communicating mathematical reasoning
Rodroguez, Mira Cataya
Pedagogical practices for developing life skills and intercultural understanding in regligious education
Pedagogiske praksiser for livsmestring og interkulturell forstålse i KRLE
Rubilar, Kristine
Tverrfaglig profesjonsutvikling gjennom samarbeid mellom lærerutdaninning og praksisfeltet
Røise, Petra
Hva kan bidra til relevant karrierekompetanse gjennom kollektiv læring i faget Utdanningsvalg?
Sanda, Anne Marte
Pedagogisk leders kunnskapsledelse av utviklingsarbeid i /på avdeling/base
Semb; Marte Syverud
What characterizes oral examinations i Norway, and what can video recordings of authentic oral examinations reveal about oral exams as assessment form?
reveal about the validity of the examination and the assessment?
Skeie, Marie
Hvordan iscenesette for barns ytringer gjennom kunst?
Slabikowska, Hanna Zdziarska
Bruk av visuelle representasjoner og deres rolle i matematisk resonnement i utforskende matematikkundervisning med fokus på begrepsforståelse
Støren, Kristin
Deep learning – How?
Sønsthagen, Anne Grethe
Barnehageleiinga sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving i barnehagen: Barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar
Søyland, Lovise
«Embodied learning» i møte med og skaping av digitale collager. Bildebok på nettbrett med utgangspunkt i materialer og materialitet
Tórrez, Nahúm
A comparative study of two series of textbooks used for the teaching og English in Nicaragua and Norway
Undrum, Linda
Kritisk literacy i det digitale tekstsamfunnet
– en analyse av hvordan tekstpraksiser i sosiale medier kan inngå i og bidra til å styrke elevenes kritiske tekstkompetanse
Vonen, Maria Njølstad
A conversation analytic approach to teacher-student interaction and assessment in oral examinations in Norway