Vis studievalg

Kandidater i doktorgradsprogrammet PEDRES

Aaseth, Natalia

En undersøkelse av hvilke utfordringer og muligheter det knytter seg til å jobbe med tekstoppgaver og lære problemløsning for minoritetsspråklige elever i et norsk klasserom i videregående skole

Bakke, Jannike Orhem

Skriving som grunnleggende ferdighet - en studie i skriveopplæring og utvikling av tekstnormer på 7. trinn

Bakken, Randi Karine

Effekt av en lese- og skriveintervensjon på språk, lese- og skriveferdighetene for et utvalg elever med lett psykisk utviklingshemming eller store generelle lærevansker

Davidsen, Anders

Metakognitive læringsstrategier i samfunnsfag

Eriksen, Kristin Gregers

Demokratididaktikk for fremtidens samfunnsfag: Hvordan skape en relevant og inkluderende demokratididaktikk på trinn 1- 7?

Fallingen, Nina Kristin

Hvilke pedagogiske læringsressurser brukes i grunnskolefaget Kunst og håndverk med mål om å utvikle elevers økoliteracy, og hva er lærerens begrunnelse for valg av læringsressurser?

Foss, Eirik Granly

Utvekslinger mellom naturfaget og miljødebatten  - en teksthistorisk undersøkelse av naturfagets pedagogiske ressurser

Hagen, Anette

Bildebokapper for nettbrett i litteraturundervisning

Helganger, Line Sjøtun

Ironi og metaspråklig bevissthet. En intonologisk studie av den ironiske tonen

Jenssen, Line Løbben

Stimulating ethical leadership in schools - an educational study based on blended learning, including web-based tailored feedback

Kristiansen, Selma Dzemidzic

Cooperative learning in multicultural school

Lassen, Karen

Praktisk matlaging som grunnlag for læreprosesser

Lindquist, Hein

Multilingual raising in early childhood. Et prosjekt om stimulering av flerspråklig utvikling i hjem og barnehage i tidlig barndom (1-3 år)

Lindstøl, Fride

”As if” - Fiksjon og dramaturgi som læringsressurs i lærerutdanningen

Lofthus, Liv Gardsjord

Barna på oppdagelsesferd

Løkken, Ingrid Midteide

Kvalitet i relasjonen mellom voksne og barn i barnehagen. Sammenhengen mellom relasjonskvalitet og barns sosiale og emosjonelle utvikling.

Mahan, Karina Rose

To use or not to use CLIL? A bird's-eye view of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Norway:

Teaching practices and student development in secondary school

Martinsen, Marianne Torve

Barn, barndom, materiell og tid - en studie av sammenhengen mellom barnehagens fysiske rom,materiell- og tidsmessige organisering og barns sosiale utvikling

Mortensen, Merete Helene 

På jakt etter danningens kår i barnehagen

Moxnes, Anna Rigmor

Fostering a Praxis stance in early childhood education

Norendal, Kirsten Marie

Utvikling av karriereveiledningspraksis i Norge: En kvalitativ studie av Life Design og Career Construction Interview (CCI) i en norsk kontekst.

 

Rustand, Kari Anne

Bruk av digitale tekster i norskfaget i lærerutdanningen

Slabikowska, Hanna Zdziarska

Elevers utfordringer med algebra i overgangen mellom grunnskole og videregående skole

Sønsthagen, Anne Grethe

Barnehageleiinga sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving i barnehagen: Barnehagen som  inkluderingsarena for flyktningar

Søyland, Lovise

«Embodied learning» i møte med og skaping av digitale collager. Bildebok på nettbrett med utgangspunkt i materialer og materialitet

Wiig, Astrid Camilla

"KnowMo: Knowledge in Motion across Contexts of Learning. Investigating Knowledge Practices In and Out of School”

Israel Ramon Zelaya

Creating materials to empower Nicaraguan Rama School children to learn and use their ethnic language